יעל הקטנה כותבת לאביה שבחזית, מעדכנת ששלומם טוב ומחכה שיחזור

סיפור רקע
צבי ברחי נולד בשנת 1936 בנווה יעקב שבירושלים, דור שביעי בארץ ישראל. הוא גויס לנח"ל ושירת כלוחם במשך שנתיים וחצי. זמן קצר לפני מלחמת יום הכיפורים, שובץ צבי למילואים בחטיבה שבע – חטיבת שריון, והוזמן עם חיילים נוספים לבסיס צאלים לצורך אימון וגיבוש.
בפרוץ מלחמת יום הכיפורים נשלחה היחידה של צבי למצרים לאזור תעלת סואץ. הם שהו שם חמישה חודשים, שבהם ניהלו אורח חיים "שגרתי", כלומר מקלחות, בישול עצמי, שטיפת כלים, שינה וגם לחימה.
בחודשים האלה הרבה צבי לכתוב למשפחתו בשדרות: לאשתו צביה ולשלושת ילדיו עופר, יעל ואיילת, לאימו בירושלים ולאביו ברמת גן. את המכתב הזה שלחו יעל ואיילת, בנותיו של צבי. יעל מתארת מה קורה במשפחה ובקרב חברותיה ומקווה שגם אביה יגיע הביתה, ואיילת מוסיפה ציור בסוף המכתב.
בפרוץ מלחמת יום הכיפורים נשלחה היחידה של צבי למצרים לאזור תעלת סואץ. הם שהו שם חמישה חודשים, שבהם ניהלו אורח חיים "שגרתי", כלומר מקלחות, בישול עצמי, שטיפת כלים, שינה וגם לחימה.
בחודשים האלה הרבה צבי לכתוב למשפחתו בשדרות: לאשתו צביה ולשלושת ילדיו עופר, יעל ואיילת, לאימו בירושלים ולאביו ברמת גן. את המכתב הזה שלחו יעל ואיילת, בנותיו של צבי. יעל מתארת מה קורה במשפחה ובקרב חברותיה ומקווה שגם אביה יגיע הביתה, ואיילת מוסיפה ציור בסוף המכתב.
ארועי התקופה
כתב היד
27.10.73
[עמוד 1]
לאבא שלום רב!
איך המצב אצליכם? אצלינו בסדר התרגלנו
למצב.
אנו מצתערים [מצטערים] על שלא קיבלת את כול
המיכתבים והחבילות ששלחנו לך
קיבלנו היום את שני המיכתבים שלך את
הגלויה ואת הקרטון מתאריכים: 21 ,20
ושמחתינו היה רבה עד ליב [לב] השמים.
האים שמעת את השירים את ד"ש ששלחנו?
גם סבתא רעיה כול בוקר שולחת כדי שפעם
תישמע.
הכול בסדר בקרב המישפחה. מדי פעם דוד
שיע בא אים כול המ"ש [דוד שיע בא עם כל המשפחה] ודואג לנו למזון.
כך שאין לך מה לדאוג הכול מיסתדר לאט.
שלום פחימה אבא של גלית החברה שלי
בא ל-48 שעות חופשה ועוד כמה באו ל-24 שעות
[עמוד 2]
אנו מקויים שגם אתה תבוא ל-48 שעות.
או אפילו ל-24 שעות גם זה טוב.
רק שתבוא כבר בעוד ימים אחדים.
אחשיו [עכשיו] אסיים כי אני הולכת לראות
יומן ארואים [אירועים] בטלווזיה (זה החדשות הארוכות) של
השעה: 8:30 בלילה.
שלום ולהתראות יעל.
פרטי המכתב
הכותב/ת
מקבל/ת המכתב
גלריה
כתב היד
27.10.73
[עמוד 1]
לאבא שלום רב!
איך המצב אצליכם? אצלינו בסדר התרגלנו
למצב.
אנו מצתערים [מצטערים] על שלא קיבלת את כול
המיכתבים והחבילות ששלחנו לך
קיבלנו היום את שני המיכתבים שלך את
הגלויה ואת הקרטון מתאריכים: 21 ,20
ושמחתינו היה רבה עד ליב [לב] השמים.
האים שמעת את השירים את ד"ש ששלחנו?
גם סבתא רעיה כול בוקר שולחת כדי שפעם
תישמע.
הכול בסדר בקרב המישפחה. מדי פעם דוד
שיע בא אים כול המ"ש [דוד שיע בא עם כל המשפחה] ודואג לנו למזון.
כך שאין לך מה לדאוג הכול מיסתדר לאט.
שלום פחימה אבא של גלית החברה שלי
בא ל-48 שעות חופשה ועוד כמה באו ל-24 שעות
[עמוד 2]
אנו מקויים שגם אתה תבוא ל-48 שעות.
או אפילו ל-24 שעות גם זה טוב.
רק שתבוא כבר בעוד ימים אחדים.
אחשיו [עכשיו] אסיים כי אני הולכת לראות
יומן ארואים [אירועים] בטלווזיה (זה החדשות הארוכות) של
השעה: 8:30 בלילה.
שלום ולהתראות יעל.
פרטי המכתב
הכותב/ת
מקבל/ת המכתב
מכתבים קשורים
מכתבים נוספים הקשורים למכתב שקראת

התנתקות
האם את/ה בטוח/ה שאת/ה רוצה להתנתק מאתר אוצרות?
האם את/ה בטוח/ה שאת/ה רוצה להתנתק מאתר אוצרות?



















