יעקב סרייסקי כותב לאשתו ולילדיו בזמן מלחמת ששת הימים
סיפור רקע
יעקב כותב לכל אחד מילדיו כמה מילים מעודדות. אף שהוא עדיין לא קיבל מכתב ממשפחתו הוא ממתין בסבלנות. את אשתו שושנה הוא מעודד שהניצחון קרוב, והכל ייגמר במהרה כי הניצחון ברור כשמש.
יעקב סרייסקי ז״ל נולד בליטא בשנת 1923. את התלאות שעברו עליו במלחמת העולם השנייה ואת דרכו לארץ הוא תיעד בשני ספרים, שנמצאים ביד ושם וכן באוניברסיטת ייל בארה״ב. רק לאחר מותו גילתה המשפחה כי יעקב נהג לכתוב בכל לילה מכתבים לאחיו שנרצחו בשואה. ההעתקים של המכתבים הועברו ליד ושם.
לאחר השואה עלה יעקב לארץ בספינת המעפילים לטרון. ואולם, הספינה טובעה בידי האנגלים, והוא גורש למחנות המעפילים בקפריסין. עם הגיעו גויס יעקב למלחמת השחרור, וכציוני ופטריוט לחם גם בכל המלחמות שאחריה.
כשפרצה מלחמת יום הכיפורים כבר היה יעקב סרייסקי בן 50. אף על פי כן הוא התנדב למילואים ושימש נהג אמבולנס צבאי
יעקב סרייסקי ז״ל נולד בליטא בשנת 1923. את התלאות שעברו עליו במלחמת העולם השנייה ואת דרכו לארץ הוא תיעד בשני ספרים, שנמצאים ביד ושם וכן באוניברסיטת ייל בארה״ב. רק לאחר מותו גילתה המשפחה כי יעקב נהג לכתוב בכל לילה מכתבים לאחיו שנרצחו בשואה. ההעתקים של המכתבים הועברו ליד ושם.
לאחר השואה עלה יעקב לארץ בספינת המעפילים לטרון. ואולם, הספינה טובעה בידי האנגלים, והוא גורש למחנות המעפילים בקפריסין. עם הגיעו גויס יעקב למלחמת השחרור, וכציוני ופטריוט לחם גם בכל המלחמות שאחריה.
כשפרצה מלחמת יום הכיפורים כבר היה יעקב סרייסקי בן 50. אף על פי כן הוא התנדב למילואים ושימש נהג אמבולנס צבאי במצרים. בתו רונית, שהייתה אז בת שבע, זוכרת את אביה רץ מבית הכנסת אל החזית. יעקב כתב הרבה לאשתו שושנה ולילדיהם: אורית, חנן ורונית.
ארועי התקופה
כתב היד
7.6.67 שלום רב לכם יקירי
מה שלומכם? אני מאמין שהכֹל בסדר
בבית לאחר שאני שואל אתכם כל
יום. ועדין לא קיבלתי מכתב מכם אין
דבר יש לי סבלנות לחכות. בינתיים אני
אמשיך לכתוב אליכם. אני רוצה לכתוב
הפעם אל חנן מספר מלים. נני יקר
תכתוב לי כמה מלים בזמן שאמא כותבת
אֵלַי. תכתוב לי איך אתה מרגיש אם
אתה עושה את השיעורים. תגיד לאמלה [לאמאל'ה]
שלא תדעג. תעזור לאמלה [לאמאל'ה] מה שצריך בבית
והעקר שלא תריב עם אוריתלה שלום מאבלה [מאבאל'ה] …
עכשיו לאוריתלה היקרה. איך את מרגישה?
את בטח מבינה את המצב בארץ תהיו
שקטים ובטוחים שהכל יגמר במהרה, בינתיים
תעזרו לאמא ובפרט תשמרו על רוניתלה שלנו.
שלא תיפול חלילה. תנשקו אותה הרבה
הרבה ממני כשאחזור בשלום אחזיר לכם כפליים.
שושנלה עוד יש לי אליך כמה מלים
מאז שהתחתנו לא היינו כל כך רחוקים אחד
מהשני אבל אנחנו קרובים בליבינו לכן
תהיי חזקה עד שנחזור. לא יהיה
צר[י]ך להשאיר אותך כי ברור כשמש נצחוננו
על שונא ישראל. ימח שמם.
ד'ש לכל ממני והרבה נשיקות לילדים.
פרטי המכתב
הכותב/ת
מקבל/ת המכתב
כתב היד
7.6.67 שלום רב לכם יקירי
מה שלומכם? אני מאמין שהכֹל בסדר
בבית לאחר שאני שואל אתכם כל
יום. ועדין לא קיבלתי מכתב מכם אין
דבר יש לי סבלנות לחכות. בינתיים אני
אמשיך לכתוב אליכם. אני רוצה לכתוב
הפעם אל חנן מספר מלים. נני יקר
תכתוב לי כמה מלים בזמן שאמא כותבת
אֵלַי. תכתוב לי איך אתה מרגיש אם
אתה עושה את השיעורים. תגיד לאמלה [לאמאל'ה]
שלא תדעג. תעזור לאמלה [לאמאל'ה] מה שצריך בבית
והעקר שלא תריב עם אוריתלה שלום מאבלה [מאבאל'ה] …
עכשיו לאוריתלה היקרה. איך את מרגישה?
את בטח מבינה את המצב בארץ תהיו
שקטים ובטוחים שהכל יגמר במהרה, בינתיים
תעזרו לאמא ובפרט תשמרו על רוניתלה שלנו.
שלא תיפול חלילה. תנשקו אותה הרבה
הרבה ממני כשאחזור בשלום אחזיר לכם כפליים.
שושנלה עוד יש לי אליך כמה מלים
מאז שהתחתנו לא היינו כל כך רחוקים אחד
מהשני אבל אנחנו קרובים בליבינו לכן
תהיי חזקה עד שנחזור. לא יהיה
צר[י]ך להשאיר אותך כי ברור כשמש נצחוננו
על שונא ישראל. ימח שמם.
ד'ש לכל ממני והרבה נשיקות לילדים.
פרטי המכתב
הכותב/ת
מקבל/ת המכתב
מכתבים קשורים
מכתבים נוספים הקשורים למכתב שקראת

התנתקות
האם את/ה בטוח/ה שאת/ה רוצה להתנתק מאתר אוצרות?
האם את/ה בטוח/ה שאת/ה רוצה להתנתק מאתר אוצרות?



















