פניה רוצה לסיים ללמוד רפואה ולהתחיל לעבוד, אך בינתיים היא כותבת לאמה על קניותיה בקניגבסרג שבגרמניה

סיפור רקע
פניה צ'לנוב הלומדת בגרמניה כותבת לאמה עם תחילת עונת הקיץ על קניותיה החסכניות ועל עליות המחירים והפרשי המטבע.
ארועי התקופה
כתב היד
שבת 01.07.22
אימא יקרה,
אני שמחה כמו ילדה קטנה, את תצחקי כי אני שמחה על כך שקניתי כובע קיצי חדש. עכשיו מתנהל מבצע הקיץ וקניתי את הכובע ב-190 מארק במקום 490… כמו כן קניתי 2 אטלסים אנטומיים מעולים, מהדורה משנת 1920, ב-240 במקום 400 מארק. נהייתי בזבזנית, אבל אני יכולה להרשות זאת כשהלירה הגיעה לרמה של 1550, אמנם צפויה ירידה תלולה של הלירה… קניתי הרבה דברים לא נחוצים, אבל די טובים וזולים. אימא, מה המצב עם הכסף? כשתשלחי לי כסף, עדיף שהסכום יהיה בלירות. אני לחרפתי קונה דברים הרבה יותר יקרים מאשר את כשהיית בברלין… וחישבת הכל היטב. כאן הכל מתייקר נורא. גם תעריפי הדואר עלו. מתחשק לי לסיים מהר את הלימודים ולהתחיל לעבוד בהקדם… נשיקות לכולכם. פאני
פרטי המכתב
הכותב/ת
מקבל/ת המכתב
גלריה
כתב היד
שבת 01.07.22
אימא יקרה,
אני שמחה כמו ילדה קטנה, את תצחקי כי אני שמחה על כך שקניתי כובע קיצי חדש. עכשיו מתנהל מבצע הקיץ וקניתי את הכובע ב-190 מארק במקום 490… כמו כן קניתי 2 אטלסים אנטומיים מעולים, מהדורה משנת 1920, ב-240 במקום 400 מארק. נהייתי בזבזנית, אבל אני יכולה להרשות זאת כשהלירה הגיעה לרמה של 1550, אמנם צפויה ירידה תלולה של הלירה… קניתי הרבה דברים לא נחוצים, אבל די טובים וזולים. אימא, מה המצב עם הכסף? כשתשלחי לי כסף, עדיף שהסכום יהיה בלירות. אני לחרפתי קונה דברים הרבה יותר יקרים מאשר את כשהיית בברלין… וחישבת הכל היטב. כאן הכל מתייקר נורא. גם תעריפי הדואר עלו. מתחשק לי לסיים מהר את הלימודים ולהתחיל לעבוד בהקדם… נשיקות לכולכם. פאני
פרטי המכתב
הכותב/ת
מקבל/ת המכתב
מכתבים קשורים
מכתבים נוספים הקשורים למכתב שקראת

התנתקות
האם את/ה בטוח/ה שאת/ה רוצה להתנתק מאתר אוצרות?
האם את/ה בטוח/ה שאת/ה רוצה להתנתק מאתר אוצרות?
















